مهدی دلبند

مهدی دلبند

نویسندگان

۲ مطلب در آوریل ۲۰۱۲ ثبت شده است

ما آدم ها همیشه آرزوی پرواز داشته ایم.همیشه دوست داشته ایم بال دربیاوریم وبه آسمان ها برویم.مثل پرنده ها.به همین دلیل بود که این پرندگان آهنی را ساختیم تا ما را به آسمان برسانند.ولی هرچه رفتیم نرسیدیم.پرواز برای ما هدف نیست.وسیله است.برای رسیدن به ملکوت باید پرواز کرد.ماندن صلاح نیست.ماندن یعنی نیستی و مرگ.یعنی بی خبری.یعنی سکوت و سکون.

این ها بهانه ای بود تا به یاد آوریم امروز سالروز پرواز دو کبوتر عاشق است.دو کبوتر که مقصد را در پرواز یافتند و از ویرانی لانه نهراسیدند.دو موج که عدم را در آسودگی دیدند و تا رسیدن به ساحل آرامش آرام نگرفتند.یکی سید و یکی صیاد.سید شهدا و صیاد دل ها.مرتضی آوینی و صیاد شیرازی.

مرتضی و علی به عشق مرتضی علی(ع) سر از پا نشناختند و تا دیار دوست پرگشودند.

وما....

ما نیز آرزوی شهادت داریم و شوق پرواز.اما چگونه؟چه کنیم؟چه باید کرد؟چه می شود کرد؟

طریقت پرواز را آیا بلدیم.سبک بال آیا شده ایم؟

هنوز نردبان آسمان را برنداشته اند.هنوز درب شهادت را نبسته اند.

هنوز می شود....

هنوز می توانیم...

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 09 April 12 ، 05:47
مهدی دلبند

کتاب جشن حنابندان را خواندم.گرچه امسال از راهیان نور جاماندم،این کتاب مرا  با خود به حال وهوای جبهه ها برد. مدتی با رزمنده ها همسفر بودم.در شب و روزشان.و در خلوت و جلوتشان. صفا و خلوص و شهامتی را که از رزمنده ها برایمان تعریف می کردند،در این کتاب یافتم.کوچک تر که بودم،یعنی آن وقت هایی که هنوز آنقدر گول دنیایی را که ناهلان برایم ساخته اند،نخورده بودم،یعنی اصلا در باغ نبودم .با شهدا بیشتر حال می کردم. خودم را به شهدا نزدیک تر  می دیدم.با خواندن این کتاب ناگاه به خود آمدم.از خود پرسیدم بین من و شهادت چقدر فاصله است.آیا در سبک زندگی که امروز با آن دست و پنجه نرم می کنم شهادت و آرزوی شهادت جایی دارد.

امروزی ها می گویند ما هنوز در جنگیم.می گویند جنگ تمام شده اما مبارزه تمام نشده.می گویند دشمن به ما تهاجم فرهنگی کرده و در جنگ نرمیم.این یعنی این که می شود باز هم شهید شد.اما شهادت در جنگ فرهنگی چگونه است؟چه کسی ما را شهید می خواند.اصلا چگونه باید شهید شویم؟

آن سبک زندگی ای که من در این کتاب خواندم اصلا با سبک زندگی امروز جور در نمی آید.چه باید کرد؟می گویند باید راه شهدا را ادامه داد؟اما چگونه؟جنگ ما با جنگ آنها متفاوت است.ما در آینده ای هستیم که شهید بیگی می گفت:«نمی دانیم شهید شویم تا آینده بماند یا بمانیم تا آینده شهید نشود».بیگی ها شهید شدند تا آینده بماند.

پس ما باید امروز شهید بشویم تا فردا بماند.

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 07 April 12 ، 06:20
مهدی دلبند